wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 00:45

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Przydatne informacje
  4. Telefony alarmowe we Wrocławiu

Telefony alarmowe, zaufania, infolinie we Wrocławiu

Redakcja www.wroclaw.pl,

Kliknij, aby powiększyć
Telefony alarmowe, zaufania, infolinie we Wrocławiu Pexels
Telefony alarmowe, zaufania, infolinie we Wrocławiu

Telefony ratunkowe, alarmowe i infolinie, a także telefony zaufania we Wrocławiu. To właśnie pod te numery należy dzwonić w razie potrzeby. Sprawdź, gdzie zgłosić awarię lub uzyskać pomoc w razie wypadku lub nieprzewidzianego zdarzenia.

Reklama

Gdzie zwrócić się o pomoc?

- Dbamy, aby we Wrocławiu osoby doświadczające przemocy mogły skorzystać bezpłatnie ze wsparcia psychologicznego i prawnego.  Sieć poradnictwa tworzą instytucje i jednostki posiadające doświadczenie w tym zakresie, których szczegółowy wykaz dostępny jest na stronie www.kampaniaprzemoc.pl – informuje Joanna Nyczak, Dyrektor Wydziału Zdrowia Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

Telefony alarmowe i ratunkowe we Wrocławiu

W razie potrzeby otrzymania natychmiastowej pomocy należy zadzwonić na numery alarmowe. Prócz numeru 112 można również dzwonić pod numery alarmowe do służb ratunkowych. 

W razie bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia należy dzwonić na telefony ratunkowe:

  • Numer ratunkowy 112
  • Pogotowie Ratunkowe 999
  • Policja 997
  • Straż Pożarna 998
  • Straż Miejska 986
  • Centrum Powiadamiania Ratunkowego WOPR - numer ratunkowy nad wodą 601 100 100
  • Stały dyżur Centrum Zarządzania Kryzysowego 71 770 22 22

Telefony awaryjne we Wrocławiu

W razie sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu, która związana jest z uszkodzeniem sieci elektronicznej, gazowej, ciepłowniczej lub wodno-kanalizacyjnej należy jak najszybciej wezwać pomoc. Aby wezwać odpowiednie służby koniecznie trzeba zatelefonować pod numery:

  • Pogotowie energetyczne 991 (połączenie bezpłatne, dostępne także z tel. komórkowych)
  • Pogotowie gazowe 992
  • Pogotowie ciepłownicze 993
  • Pogotowie wodno-kanalizacyjne 994 (czynne przez całą dobę, bez numeru kierunkowego, połączenie bezpłatne),

Infolinie we Wrocławiu

Zarówno mieszkańcy Wrocławia jak i turyści mogą skorzystać z infolinii. W razie potrzeby można uzyskać informacje dotyczące przejazdów PKP, PKS, MPK oraz informacje turystyczną, w tym dla osób niepełnosprawnych oraz obcokrajowców.

Poniżej znajduje się lista numerów telefonu: 

  • Centrum Informacji Turystycznej  71 3443 111 (poniedziałek-piątek: 9.00-19.00)
  • Dolnośląska Informacja Turystyczna 71 793 97 22
  • Punkt informacji dla obcokrajowców 71 77 24 950
  • INFOLINIA MPK - 71 308 50 30 (poniedziałek - piątek 7.00-20.00)
  • Infolinia PKP - 19 757
  • Infolinia POLREGIO S.A. - 22 474 00 44
  • Infolinia POLREGIO S.A. dla osób niepełnosprawnych - 800 022 222 (poniedziałek-piątek, oprócz świąt: 7.00-23.00)
  • Infolinia Polbus PKS 71 720 70 51

Infolinia Urzędu Miejskiego we Wrocławiu

Telefony zaufania

Oprócz telefonów alarmowych, warto znać także numery zaufania, pod które można zadzwonić, aby uzyskać pomoc w przypadku przemocy, albo gdy dzieje się coś niepokojącego. Co ważne, osoby dzwoniące są całkowicie anonimowe, dlatego jeśli z jakich powodów nie chce się podawać swoich personaliów, a posiada ważne dla policji informacje, to można skorzystać z policyjnego telefonu zaufania. Osoby głuchonieme mogą wysłać SMS-a z informacją, jakiej pomocy potrzebują. 

  • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 (linia bezpłatna)
  • Policyjny Telefon Pogotowia Dziecięcego 71 340 38 03 (telefon ze specjalnym przeznaczeniem dla dzieci, które widzą przemoc w domu)
  • Policyjny Telefon Zaufania 800 283 107 (z telefonów stacjonarnych / połączenie bezpłatne), dyżury policjantów: poniedziałek-piątek godz. 10.00-18.00, przez resztę dnia włączona jest automatyczna sekretarka, odsłuchiwana na bieżąco, 71 344 15 53 (numer dla użytkowników telefonów stacjonarnych i komórkowych/połączenie płatne wg stawek operatora)
  • SMS-owa linia policyjna dla osób głuchych  697 071 112 - numer przeznaczony wyłącznie do wysyłania SMS przez osoby z dysfunkcją mowy, lub niedosłyszące.

Telefony zaufania dla osób doświadczających przemocy

Ofiary przemocy domowej mogą uzyskać pomoc dzwoniąc także pod wskazane poniżej numeru telefonu: 

  • Telefon zaufania MOPS we Wrocławiu 512 198 939 (24h)
  • Ośrodek Interwencji Kryzysowej Pomoc 71 796 40 85 (24h)
  • Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" 801 120 002 (poniedziałek-sobota: 8.00-22.00, niedziele i święta: 8.00-16.00)
  • Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie 800 120 226 (poniedziałek-piątek: 9.30 - 15.30; przez resztę dnia włączona jest automatyczna sekretarka, która jest odsłuchiwana na bieżąco)

Pomoc w weekendy we Wrocławiu

  • Stowarzyszenie CURATUS 71 329 09 19 (sobota, niedziela i święta 9:00 – 19:00)

POMOC PSYCHOLOGICZNA dla osób doświadczających przemocy we Wrocławiu

Prócz pomocy ze strony organów ścigania ofiary przemocy mogą także zatelefonować o wsparcie psychologiczne. Oto lista organizacji i numery telefonów, pod które można dzwonić w podanych godzinach. 

  • Centrum Praw Kobiet, 71 358 08 74 (poniedziałek – czwartek 10.00 – 18.00, piątek 10:00 – 14:00)
  • Fundacja NON LICET, 572 108 352 (poniedziałek-czwartek 16.00-20.00)
  • Stowarzyszenie EVOLUTIO, 731 450 926 (poniedziałek – piątek 10.00-18.00)
  • Stowarzyszenie INTRO, 881 220 440 (poniedziałek – piątek 10.00-15.00)

Więcej na www.kampaniaprzemoc.pl

Zaginięcie dziecka

Zaginięcie dziecka to jeden z największych stresów i dramatów dla rodziców. W takiej sytuacji liczy się czas, dlatego ważne jest aby reagować jak najszybciej. Oto, gdzie zadzwonić, aby uzyskać pomoc: 

  • Telefon w sprawie zaginionego dziecka 116 000 (24h, połączenie bezpłatne)
  • Zgłaszanie zaginięć osób 801 24 70 70 lub 22 654 70 70 (24 h linia wsparcia Fundacji ITAKA)

Ważne telefony - pozostałe

Warto wiedzieć, gdzie zadzwonić w nagłych przypadkach. W zależności od sytuacji i potrzeb można skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Dziecka czy Miejskiego Rzecznika Konsumenta.  Poniżej pełna lista instytucji i organizacji, gdzie można uzyskać potrzebne informacje lub pomoc. 

  • Pogotowie Opiekuńcze 71 799 89 06  (24h)
  • Policyjna Izba Dziecka 71 340 31 78
  • Pogotowie Weterynaryjne 71 337 36 36 (24h)
  • Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna we Wrocławiu tel.: 71 328 70 55, 71 328 71 25, 71 328 70 08
  • Narodowy Fundusz Zdrowia we Wrocławiu infolinia 800 190 590 całodobowo
  • Biuro Rzeczy Znalezionych 71 376 08 96 (środa: 8.30-16.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00-14.00)
  • Biuro Obsługi Pasażera MPK Wrocław 71 321 72 71 (poniedziałek-piątek: 8.00-20.00)
  • Telefoniczne centrum obsługi klienta MPWiK 71 34 09 655 (środa: 8.00-17.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00-15.00)
  • Zgłoś awarię do ZDiUM  71 376 00 22 , 19501 – telefon całodobowy, więcej czytaj tutaj
  • Miejski Rzecznik Konsumentów 71 777 79 02 – sekretariat, 71 777 75 59 – sekcja ds. Obsługi Konsumentów; Obsługa telefoniczna Konsumentów (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.30).
  • Rzecznik Praw Dziecka (22) 583 66 00 
  • Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl